Notes to viewers:

Semuanya milik Allah

Thursday 12 July 2012

Terima Kasih n Good Luck CC


Lebih 2 tahun lepas...saya menyertai government(setelah lebih 7 thn kerja swasta)
Seriously...sgt culture shock...
saya juga pernah cerita pasal perbezaan sistem through experience saya kerja swasta and government ni..

Dari segi budaya kerja...
Masa dekat private dulu...memanglah masing-masing berlainan pangkat
tapi...xder laa rase perbezaannya...sbb mmg saye boleh tolong kije die...die tolong saye...
n saling memerlukan...panggil pon nama jek..jerit je kalo nak senang...
tempat duduk pon sekali...g makan ramai2 sekali
discuss nak buat program sekali...x pernah pulak terfikir yang die ni pangkat apa...die tu pangkat apa...
saye mmg enjoy btol kerja tempat sy seblom ni...
kami jadi close...mmg diakui...mcm2 perangai...tp ada yang mengingatkan...
so...terkawal laaa kata2 x elok...gossip2 ni pon jarang...
lagi satu sbb agaknya kami perempuan ni x ramai...yang ramai lelaki...

Masuk je government...dengan umor yg agak lewat ni...hmmm...terkejut
mule2 pasal panggilan...heee...memule dengar sangatlaaa kelako...
geli telinge...kene panggil cik, puan, tuan, etc...
skang dah terbiase...kalo org panggil kakak...rase pelik plaks...ahahaha

awal2...saya mengaku susah gak nak make friend kat sini
saya seorang yang peramah...tp bile reaction dr org lain cam x inviting...i stop trying
tp..Alhamdulillah...ada beberapa org di unit yang saya tugaskan...sgt2 membantu
sy enjoy sgt dgn diorg...senang bercakap, berbual, plan kije ngan diorg ni...
walaupun diorg ni veteran...
ada org kata...org veteran xleh nak harap buat kije...x produktif
lain plak dgn saya, they are impressive...
saya anggap diorg macam kawan...saya respect diorg...n saya selalu minta tolong diorg
diorg sgt berpengalaman...penuh ilmu di dada....penuh disiplin

salah seorangnya cc
...kadang2...cc tempat sy luahkan ketidakpuasan hati saya
senangnya cc...saya mintak buat apa pon..."Bolehhhhhhh"
bila salah seorang team saya sakit...kanser...saya umpama patah tangan
kerja semua bertimpa atas saya...x lain x bukan...cc laah saya harapkan
nak harapkan yang lain...hmmmm...belum boleh sgt lagi...

cc orang masjid...mmg sibuk dgn aktiviti masjid...
saya paham...saya x kesah pon die dtg lambat...or kene keluar makan cepat
sbb kalau saya mintak die buat...die akan buatkan...
dan banyak kije saya cc settlekan...

tp....arini ari last cc.....pertukaran normal...
cc mintak cuti plak tuh...nak ke kelantan katanya...kwn dah belikan tiket
sempat jugak laaa sy bagi ucapan sepatah dua kata pada cc...hehe...personally
semoga berjaya....terima kasih atas segala tunjuk ajar, teguran, bantuan cc...x akan saya lupa
sy akan sentiasa berhubung dengan cc...mintak bantuan cc....dan saya harap cc juga camtu....
semoga cc berjaya dunia dan akhirat...dan sentiasa dirahmati Allah...

No comments:

Post a Comment