Notes to viewers:

Semuanya milik Allah

Wednesday 11 July 2012

Memutuskan Silaturrahim

Saya terbaca status fb kawan saya hari ini...
"komen status org kat fb tapi die x reply...tapi reply plak komen org lain.dah banyak kali dah.baik jangan komen. serupa cakap dengan dinding"(sket lebey kurang laaa)

mengingatkan saya tentang kisah saya pula...

Ada seorang kawan...semenjak dari zaman sekolah menengah
kami ni selalu sgt duduk satu kumpulan...
sehingga kami tubuhkan kumpulan bernama "6 Jahanam"
ahahaha...sampai ustazah nampak kami tulis kat meja...marah die...

Nak dijadikan cerita...antara saya dengan kawan saya (saya namakan S)
selalu jugak berkongsi cerita...pendek kata...dia antara kawan baik saya
saya pon selalu ikot S balik rumah
selalu ada sesi luahan perasaan

Namun bila zaman universiti(lebih 10 thn lalu)...mmg agak renggang
ialah...zaman tu saya belum ada hp(saya dah kerja baru beli hp)
tapi...bila dia mendirikan rumahtangga, dapat juga saya bertemu dgn kwn saya ni
dan hubungan kembali terjalin bila ada hp dan fb

saya akui mmg agak sukar bertemu sbb die dah berkeluarga
tapi bila dia ajak jumpe...saya excited juga
saya akui...saya ni kalau dah sampai rumah...susah untuk keluar
tapi masa kami plan jumpa, saya gagahkan diri keluar rumah...ahahahaha
tapi...saya agak terkejut...bila berjumpa..ada agenda tersembunyi...
suami S pun ada...nak jual barang rupanya
tapi saya yakin...n saya nak percaya...yang S mmg nak jumpa saya
saya x kesah pon...sbb suami S pon ok n selamber...sekepala kata org

walaupun x beli...hubungan kami masih baik...Alhamdulillah
S selalu tukar kerja...selalu jugak kami ber msg dalam fb
namun...msg terakhir S tidak saya balas sbb terlalu sibuk n hp saya ni bukan selalu ok nak berfb...line kejap ada kejap xder..masa tu S ajak jumpe lagi...saya kata nanti sy cek...tp...sampai ke sudah sy x bgtau die...(saya lupe langsung sebenarnya)

hinggalah awal tahun ni kalau x silap saya...kawan2 sekolah aturkan reunion
excited jugak...saya bayar duit n plan nak pergi
namun, xder rezeki saya utk hadir...saya ni driver keluarga...so...kalo parents saya nak ke mana2...saya laa yg bawak.

S dtg...n pada ketika itulah kawan saya dpt tahu S menghidap kanser darah
sedihnya saya...terkejut...n jadi sebak sgt...cam hilang semangat pun ada...
kawan2 plan kumpul duit untuk S....time diorg jumpe S...sy bekerja...x dpt join

saya pun msg S dalam fb....
x berbalas...
saya perhatikan...kalau ada status kawan2 lain...mmg die akan menyampuk
die akan balas n so on...n die yang selalu komen dalam status kawan2 fb sy yg lain
namun msg saya yg dah 4 bulan masih x terbalas...n status sy x pernah die nak komen

sedih...memang sedih...saya xder keberanian nak tulis kat wall S
takut tambah kecewa
n S nampaknya mmg x kesah pon ...memang niat S ke?

panjang pulak kisah sy arini...sbb dah teringat...saya luahkan....




4 comments:

  1. salam nadira. Tu petanda yang dia masih marah dan mungkin berkecil hati. memang pedih kalau kawan baik satu ketika dulu buat tak tahu akan kita. Cubalah beranikan diri membuang yang keruh. Walaupun dia ada penyakit dan kita tidak tapi tidak bermakna yang dia yang akan dijemput dulu. Ajal maut di tangan NYA. Namun tidak rugi kalau sesuatu yang keruh itu dijernihkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam bundo...time kasih singgah n follow...betul juga ckp bundo..mungkin mase tu die marah..n saya harap die dah ok...sebagai kawan baik..sayang sunggoh nak putus kawan tibe2...saya akan cube lagi..time kasih bundo..

      Delete
  2. as salam..semuga semuanya dapat di leraikan...bersangka baik ajer dengan beliau.

    akak pun tak suka bila jumpa semata-mata nak jual barang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. As Salam...tu laa kak ina...kadang2 xleh sangka yang bukan2 kan?saya kene positif laa...

      haaa...yg jual barang tu da banyak kali gak kene...pernah sekali ngan member chatting..belanja makan sket punya banyak...bile saya xnak beli...terus xnak contact sy lagi...huhu

      Delete