Notes to viewers:

Semuanya milik Allah

Tuesday 1 November 2016

Harga Semasa 31/10/2016

Assalamualaikum

Sejak saya mula bekerja, saya cuba membantu abah dalam perbelanjaan keluarga
dengan membeli sedikit sebanyak barangan dapur. Walaupun tak banyak, sekurang-kurangnya
ringanlah sikit untuk abah yang bersara awal atas sebab kesihatan.

Biasanya, saya akan beli beras, minyak masak, sabun basuh dan sebagainya. Sebab tu bila ada jualan
murah, saya akan perhatikan benda-benda ni dulu.

Kali ni saya nak share barangan yang saya dapat beli dengan harga yang murah setelah puas saya berpusing ke beberapa kedai dan pasaraya.(ada sesetengahnya memang saya dah hafal harganya :p).

Suka saya ingatkan, harga yang dipaparkan valid di tempat tertentu sahaja. Mungkin di tempat tuan/puan lain harganya dan lain tarikh juga..lainlah harganya. Yang penting, survey dulu sebelum membeli...


Harga di ** Speedmart = RM5.99 setiap pek
Harga di T**co = RM8++
yang ni...memang saya akan beli 3pek ++ sebab mungkin harga penghabisan stok

Harga di ** Speedmart = RM9.50 setiap pek 100g
Harga di T**co = RM10++ setiap pek 100g

Harga di T**co = RM1.05 setiap pek kecil
Harga di Kedai Runcit(kawasan rumah saya) = RM1.00 setiap pek kecil

Harga di T**co = RM26.90 setiap 10kg
memang murah...pernah beli dengan harga RM36++

yg tgh tu krimer bervitamin
dulu ada promo RM2.90 kat ** Speedmart
tapi sekarang dah harga biasa RM3.15 kalau x silap
tapi kat My M**din = RM2.95 setin

ni packing lama kot..
Harga di Kedai Runcit(kawasan rumah saya) = RM2.30
Murah RM0.10 dari tempat-tempat lain ;P

p/s: credit to google for all pics

No comments:

Post a Comment