Notes to viewers:

Writings in this blog is only my personal view. Feel free to comment..)

Sunday, 10 July 2016

Selamat Hari Raya 2016

Dah raya ke 6
Kena masuk kerja...bertabahlah
Mata mengantuk...mana taknya...dah biasa tidur balik lepas subuh

Ambil cuti Isnin dan Selasa sebelum raya...
plan asal nak berkemas habis-habisan
Tapi...sampai pagi raya pon tak siap kemas lagi
Tak larat sungguh nak berkemas waktu siang
Panas sangat...badan mudah letih..
Kudrat pon dah tak ada...iyalah..tenaga perempuan mana kuat sgt
Malam pulak..selain terawih...banyak lagi nak kena buat

Semua adik beradik pakat raya dulu di rumah mertua masing-masing
Ibu kata elok juga...kemas rumah tak siap-siap
Jadi...ada lah masa sikit :D

Tapi nak dekat asar...rumah penuh...
Tak cukup dengan itu...ada pulak gerombolan kanak-kanak datang beraya
Plan nak bagi duit raya je...tapi nak mintak minum katanya
Jadi...merekalah 1st tetamu raya kami

Seperti tahun-tahun sebelumnya juga...saya hanya jadi orang dapur
Baju raya pun tak sempat nak pakai
Nak bergambar barulah terhegeh-hegeh cari baju

Semua kanak-kanak meragam di Hari Raya..nasib baik Jannah boleh tidur

Ini budak manyak ragam...ada aje

Si kecik ni lagi laaaaaaaaa

Hari raya pun...baju still kena basuh...(^^);

Susah betul nak amik gambar dia ni

Gambar saya tak ada lah pulak...tak apa lah...memang tak minat bergambar
Muka pun comot sentiasa..hahahah



No comments:

Post a Comment