Notes to viewers:

Semuanya milik Allah

Friday 6 July 2012

Motivasi Pagi

Bukan maksud saya nak menunjuk atau apa...
Saya pagi-pagi suka dengar ikim.fm
especially motivasi pagi..
dan baru je berakhir pagi ni....sesi dengan Ustaz Ibit Irawan Liew Abdullah
(harap x salah ejaan)
kadang-kadang hati sangat tersentuh...

pagi ni pasal mensyukuri nikmat Allah
kadang-kadang kita tgk orang tu sangat pandai bercakap
tiba-tiba Allah tarik nikmat bercakap...hmmm x terbayangkan

ada org nikmat jadi kaya raya...
bila Allah tarik nikmat kesenangan tu cemana?

tu sebab kita kene sentiasa bersyukur
ustaz cerita mengenai seorang ustaz yang pergi masjid...
ada anak 10 orang hafiz dan hafizah...
balik dari masjid, hilang rumahnya dan keluarganya sekelip mata dalam kebakaran
boleh bayangkan x betapa sedihnya...
tapi...Allah dah tetapkan...redha dan bersyukurlah...
jangan sesali...Allah yang control semua...

sedikit tips dari ustaz...
bagi mengurangkan beban hutang2 bertimbun...
amalkanlah...
sebelum masuk rumah...bagi salam, Al-Ikhlas 3x dan berselawatlah...
sebenarnya ini amalan...tp manusia ni kalau susah baru teringatkan?

itu apa yang saya ingat dari pengisian pagi tadi...
kalau salah tu harap perbetulkan...

p/s: saya cuba guna schedule untuk blogger. jadi saya x pasti bila post ni keluar. sbb sy pon x sure nak adjust timing kat mana...adoyaiii...:)

No comments:

Post a Comment