Notes to viewers:

Semuanya milik Allah

Friday 24 August 2012

Selamat Hari Raya..:)

As Salam
Lama sungguh saya x berblog...bz ya amaaattttt...
ini contoh satu lori tgh loading....ada 112 kurang lebih lori...huhu
Tau kan seblom raya aritu saya berkampung kat gudang...perghhh..boleh kurus kata kawan saya...
Tapi bila raya...hmmmm...mulut ni x berhenti makan...cemana tuh??

Lagi 6 bulan sebelum berkursus panjang...
sempat ke saya nak kuruskan badan?

Berbalik pada cerita raya...dah tua2 nih...xlah semeriah dulu
Kalau dulu mengikut sepupu pusing satu kampung, sekarang tidak laa
Ada hikmahnya saya masih bujang sampai sekarang
Mak bapak saya nak ke mana....semua saya bawak...
Segala keperluan...semua saya settlekan
Saya usahakan ikut kemampuan saya...
Bila mak bapak saya sound nak balik kampung...maka saya get readylah
Penuhkan minyak, touch n go...kemaskan kete...
Mak saya ni pulak jenis suka ramai2...so...selagi x penuh kete, ajak semua ikot...
so...memula ingatkan penuh laa kete 7 org naik...sarat gak tuh...
siap berdoa sehari semalam...harap selamat pergi balik...
nak dijadikan cerita...adik saya terpaksa balik kampung separately ngan laki die...
elok jugak...die dah laa sarat mengandung...mesti x selesa ramai2..

Perjalanan pergi Alhamdulillah...clear jalan...
tapi dah masuk Tol Alor Gajah tu...dah start banyak keter...tp ok laa...
Balik malam tu jugak...sebab abah saya x suka nak dok rumah org...
Malam tu sesak sebaik saja keluar dari simpang Tanjung Minyak menghala ke tol...(dalam stgh jam perjalanan waktu normal)
Terpaksa ikut jalan alternatif yang abah saya ingat2 lupa sambil dibantu oleh adik saya(pernah jenjalan ngan kengkawan die dari pd)...lalu ikot Masjid Tanah--> Kuala Sg Baru--> Kuala Linggi-->PD
Time tu pulak hujan lebattttttt sgt2...tapi sebaik kami sampai kat Tjg Agas, terus stop ujan....
Kalau adik saya balik 5jam...kami 3 jam...

Hari2 seterusnya...sambung kemas rumah..yer lah...seblom raya x sempat nak buat apa pon...
ada laa bebudak datang raya...ops...nak duit raya...pas bagi duit diorg cabut...
Blom sempat ke mana2 lagi...anda bagaimana?:)

pandangan biasa hari raya kan???

No comments:

Post a Comment