Notes to viewers:

Semuanya milik Allah
Showing posts with label family. Show all posts
Showing posts with label family. Show all posts

Tuesday, 1 November 2016

Harga Semasa 31/10/2016

Assalamualaikum

Sejak saya mula bekerja, saya cuba membantu abah dalam perbelanjaan keluarga
dengan membeli sedikit sebanyak barangan dapur. Walaupun tak banyak, sekurang-kurangnya
ringanlah sikit untuk abah yang bersara awal atas sebab kesihatan.

Biasanya, saya akan beli beras, minyak masak, sabun basuh dan sebagainya. Sebab tu bila ada jualan
murah, saya akan perhatikan benda-benda ni dulu.

Kali ni saya nak share barangan yang saya dapat beli dengan harga yang murah setelah puas saya berpusing ke beberapa kedai dan pasaraya.(ada sesetengahnya memang saya dah hafal harganya :p).

Suka saya ingatkan, harga yang dipaparkan valid di tempat tertentu sahaja. Mungkin di tempat tuan/puan lain harganya dan lain tarikh juga..lainlah harganya. Yang penting, survey dulu sebelum membeli...


Harga di ** Speedmart = RM5.99 setiap pek
Harga di T**co = RM8++
yang ni...memang saya akan beli 3pek ++ sebab mungkin harga penghabisan stok

Harga di ** Speedmart = RM9.50 setiap pek 100g
Harga di T**co = RM10++ setiap pek 100g

Harga di T**co = RM1.05 setiap pek kecil
Harga di Kedai Runcit(kawasan rumah saya) = RM1.00 setiap pek kecil

Harga di T**co = RM26.90 setiap 10kg
memang murah...pernah beli dengan harga RM36++

yg tgh tu krimer bervitamin
dulu ada promo RM2.90 kat ** Speedmart
tapi sekarang dah harga biasa RM3.15 kalau x silap
tapi kat My M**din = RM2.95 setin

ni packing lama kot..
Harga di Kedai Runcit(kawasan rumah saya) = RM2.30
Murah RM0.10 dari tempat-tempat lain ;P

p/s: credit to google for all pics

Thursday, 30 June 2016

Ramadhan 2016

Assalamualaikum

Pejam celik...pejam celik...dah nak penghujung Ramadhan
Setiap tahun pun, targetnya nak perbaiki diri agar Ramadhan kali ini lebih baik dr sebelumnya
Dah penghujung ni, boleh nilaikan sendiri lah kot

As for me....ada target yang tak tercapai...
Masih ada lompong....
Moga Allah bagi peluang nak bertemu Ramadhan akan datang
Majlis Berbuka Puasa di Kediaman Rasmi MB

Balik dari majlis...singgah beli snack dan coffee kat parking Anggerik Mall...ada dalam 6-7 food truck parking situ

Macam biasa...bulan Ramadhan jugak ialah bulan paling busy
Tahun ni projek homestay
Semoga homestay saya bergerak lah...
Kalo tak,,,sayang rumah kosong begitu je
Master Bedroom

Master Bedroom
Tinggal nak cari orang nak pasang aircond...nak pasang pintu cabinet dapur...nak beli dapur...gas...
nak labelkan suis-suis...nak tagkan semua property(kang hilang pulak)...nak tampal wallpaper,...nak gantung cermin...nak beli alas meja...nak beli karpet...nak bawak tv...nak install enjoi...nak beli kabinet tv...mak aihhh...banyak lagi...fuhhhhhh...semoga segalanya dipermudahkan..Aaaamiinnn.

Sunday, 21 July 2013

Operation Mata Abah

Hari ni dpt pelepasan dari intan...
Bawak abah gi operate mata kiri
Yg kanan mmg dah x boleh buat apa

Operate kat Klinik Pakar Mata Koh kat Klang.dekat dgn hotel goldcorse hotel


Abah dah pg klinik kerajaan...tp appoinment pon 3 bulan sekali...n diorg ckp x boleh operate dah mata abah sbb dah sempit.
Abah nk cube dgn dr muhaya tp asek x jd jek
Kami xtau procedure sgt sebenarnya
Ingat nk cuba lg sekali tp abah dpt tahu dr kwn psl klinik ni...so...kami teruskan

Alhamdulillah lps 2nd appointment dr bg operate...walaupon kos mencecah 3k...still consider murah dr pakar mata lain
Klinik yg sgt sempoi...semua pon manual...except for the bill

Operation due @3pm.by 2.30pm kami dah smpi...klinik penuh

Smpi kol 5 klinik still bz...abah dah 3 kali masuk ubat kat mata...dlm 5.15pm dr cek mata...kami x sedar boleh masuk pon utk taklimat...dlm 5.30pm...abah masuk utk operation...by 5.35pm abah keluar...tgn kene pimpin sbb x nmpk apa.satu mata mmg x nmpk....another one kne tutup after operation...tunggu another 1/2 hour b4 bukak.

Smpt berborak dgn seorg melayu yg ada...bwk mak yg berkerusi roda...im impressed bile diberitahu dia berenti kije sbb nk jaga mak...sgt2 peramah...mqk die pon sama...siap cite anak belikan baju raya die marah...sbb takut mahal...well...s3moga murah rezeki family yg peramah ni...die jugak info psl ceragum....hmmm...katil inovasi korea tu...hmmm...ada masa leh cuba nnt

P/s:mind my spelling n setting..guna phone je